Fruit en water in de pauze
Een gezonde leefstijl helpt kinderen lekker in hun vel te zitten, de weerstand op peil te houden en genoeg energie te hebben voor leren, sport en spel.

Alle dagen van de week houden we fruitdag op school.
Het is de bedoeling, dat ieder zijn/haar eigen fruit meeneemt. Voor sommige kinderen is alleen een portie fruit of groente niet voldoende en is het toegestaan om naast fruit en groente ook een tussendoortje met langzame suikers mee te nemen.

Water is de beste dorstlesser. Wij zien het liefst dat de kinderen water of water met limonadesiroop drinken.
Het is mogelijk dat de kinderen van groep 4-8 een eigen beker op school hebben staan, zodat ze water kunnen drinken wanneer ze dorst hebben.
Bij de kleutergroepen en groep 3 staan een aantal bekers bij de kraan.

Wij willen liever geen pakjes met drinken op onze school. Ze bevatten erg veel suiker en andere ongezonde ingrediënten, waarmee het tegenovergestelde van ons doel wordt bereikt. Daarnaast is het bewezen dat lege drinkpakjes heel slecht voor het milieu zijn.