VISIE VAN DE MARANATHASCHOOL

Je thuis voelen op school vinden wij belangrijk. Dit geldt voor kinderen, ouders en leerkrachten op onze school. Respect voor elkaar is de basis van waaruit we werken. Uw kind krijgt het vertrouwen in zichzelf en in de ander. Zo ontwikkel je jezelf: wie je bent, hoe je leert en hoe je kunt samenwerken.

Op de Maranathaschool begeleiden we kinderen in hun leerproces.
Uw kind werkt veel samen, heeft plezier en is actief betrokken.
We doen dit in een respectvolle omgeving, waar we positief, open, eerlijk en duidelijk zijn naar elkaar.

Uw kind werkt met persoonlijke doelen en onderzoekt de eigen talenten en unieke eigenschappen.
Onze leerlingen zijn hierdoor
 goed voorbereid op de toekomst!

De ontwikkeling in de school
In de praktijk betekent dit:
  • Uw kind krijgt de ruimte zich te ontwikkelen, fouten te maken en daarvoor verantwoordelijkheid te nemen. Uw kind leert op die manier zichzelf sociaal, weerbaar, maar ook kwetsbaar op te stellen. Dat geeft een gevoel van erbij horen en een gevoel van 'ik kan het!'.
  • We houden rekening met de persoonlijke leerstijlen van kinderen.
  • In gesprekken gaat het over de persoonlijke groei van uw kind.
  • Uw kind leert steeds meer de verantwoordelijk voor het eigen leren en de groei ervan te dragen.
  • Kinderen dragen gezamenlijk zorg voor ónze school en voor elkaar door de gezamenlijke schoolactiviteiten.