Handleiding Parro - app



Hoe start i
k de Parro-app?
Parro is een product dat door de school wordt afgenomen bij Parnassys en wordt gebruikt als ouderportaal. De leerkracht nodigt u uit om gebruik te maken van Parro. Activeer uw account en volg de wondere wereld van uw kind op school.
 
Wat kan ik met Parro?
Met Parro kunt u de wekelijkse activiteiten van uw kind op school volgen. U ontvangt bijvoorbeeld foto's of andere updates vanuit de groep. Ook kunt u zich opgeven om mee te doen met activiteiten, inschrijven voor ouderavonden of een één-op-één gesprekje met de leerkracht van uw kind te voeren. Alles binnen één overzichtelijke app!
Parro is een vlotte, veilige communicatie-app, waarmee u alle school gerelateerde informatie binnen handbereik hebt. Een mooi voordeel van Parro ten opzichte van veel andere platformen is dat u geen telefoonnummers of e-mailadressen hoeft uit te wisselen. Zo blijven de privé-gegevens privé.
 
Installatie en inloggen
Parro kunt u gebruiken op elk apparaat en op elk platform. Het is beschikbaar als app en als website. U kunt dit naast elkaar gebruiken.
 
Installatie:
• Telefoon of tablet: download de gratis Parro app (Appstore of Google Playstore);
• PC of laptop: ga naar https://talk.parro.com (bij voorkeur in Chrome) en zet dit desgewenst als snelkoppeling in het startmenu of op het bureaublad.
 
Inloggen:
• De leerkracht van uw kind geeft u toegang. Per mail (het adres waarmee u bij ons bekend staat in Parnassys, ons leerlingvolgsysteem) ontvang u een uitnodiging met een unieke koppelcode voor uw kind, waarmee u zelf een account kunt aanmaken via de app of de website https://talk.parro.com;
• Na het invoeren van de code in de app of op de website ontvangt u (veiligheidshalve) een welkomstmail, waarin u het mailadres nog éénmaal kunt bevestigen; • U kunt nu gebruik maken van Parro.
 

Parro in gebruik

Parro kent de volgende opties:

Tabblad 1: Groepen
Hier ontvangt u nieuws en mededelingen, eventueel met foto, op verschillende niveaus:
• Nieuws uit de klas;
• Nieuws vanuit de organisatie. U kunt hierop, afhankelijk van het bericht en de instellingen, reageren met een ‘Vind ik leuk’ (de smiley).
 
Tabblad 2: Agenda
Hierin staan alle activiteiten van de maand die staan gepland in de agenda van de school of van de groep van uw kind overzichtelijk bij elkaar.

Tabblad 3: Gesprekken
Voor oudergesprekken zult u in Parro een uitnodiging ontvangen met daarbij een instructie. Ook kunt u hier een gesprekje voeren met de leerkracht van uw kind. Voor het ziekmelden van een leerling kunt u ook de Parro-app gebruiken, de mogelijkheid om uw kind telefonisch ziek te melden voor of na de lestijden blijft ook bestaan.

Tabblad 4: Instellingen
• Profiel: hier kunt u zelf instellingen aangeven en aanpassen; o.a. naam en wachtwoord, een foto en privacy-voorkeuren. In verband met de AVG voorwaarden, verzoeken wij u om dit telkens aan het begin van een schooljaar opnieuw in te vullen en te bevestigen;
• Parro support: hier vindt u een antwoord op veel gestelde Parro-vragen.
• Het aangeven van privacy-voorkeuren doet u als volgt:
  • Tik op ‘Profiel’ en scroll naar het kopje 'Mijn kinderen';
  • Klik achter de naam van uw kind op de stipjes en dan op ‘Privacy voorkeuren’;
  • Geef per item aan of u hiervoor toestemming geeft en klik op ‘Opslaan’.
Elke leerkracht heeft ingesteld op welke dagen en welke tijden ze beschikbaar zijn. Dat is voor u als ouder duidelijk inzichtelijk door middel van een melding: leerkracht is niet beschikbaar. Op de tijden wanneer de leerkracht wel beschikbaar is, kunt u een berichtje achterlaten. Het is wel zo dat onder de lesuren van de leerkracht er geen tijd is om de Parro-app in de gaten te houden. Het is goed hier rekening mee te houden en niet á la minuut een reactie terug te verwachten.

Hulp en ondersteuning
Mocht u, ondanks deze handleiding, problemen ondervinden bij het gebruik van Parro, maak dan gebruik van de helpdesk van Parro, waar u een antwoord kunt vinden op de meeste vragen. Dit vindt u onder tabblad 4 ‘Instellingen’ onder ‘Parro support’. Het is ook te vinden op: https://www.parnassys.nl/service/support/hulp-ouders. Maar een telefoontje naar school is natuurlijk ook prima.